Coalitievorming update

7 mei 2014

Coalitievorming update

Ten behoeve van de coalitievorming mogen we weinig loslaten over de gang van zaken en is er afgesproken dat alle nieuwtjes via de formateur naar buiten worden gebracht. Ondanks dat dit bericht dus weinig nieuws zal bevatten, willen we jullie toch graag enigszins op de hoogte brengen.

Zoals in de krant reeds kon worden gelezen is de SP betrokken bij de vorming van een nieuwe coalitie in Oirschot. De deelnemende partijen van deze mogelijke coalitie zijn: CDA, SP, Dorpsvisie en PvdA. De meest linkse coalitie die mogelijk is in Oirschot.

Het bestuur heeft samen met de kerngroep de prioriteiten bepaald en een visie gevormd – uiteraard op basis van het verkiezingsprogramma. Thea Cichy (fractievoorzitter) en Frans van Hoof (wethouderskandidaat) onderhandelen namens de SP om deze visie en prioriteiten zoveel mogelijk verwerkt te zien worden in een mogelijk coalitieakkoord. Omdat voor hen dit proces geheel nieuw is, worden we met advies ondersteund door het landelijke partijbureau en ervaren SP-ers uit de omgeving. We hopen dat we zeer binnenkort een mogelijk coalitieakkoord in de ledenvergadering mogen voorleggen. Hiervoor proberen we (indien zover) zo snel mogelijk een uitnodiging te versturen.