Word lid

10 april 2014

Word lid

Op 19 maart hebben veel mensen in onze gemeente gestemd op de SP. Dat waarderen wij zeer. Dank voor die steun. Maar is stemmen genoeg?

De onzekerheid onder de mensen groeit. Ook het wantrouwen tegen de politiek lijkt groter en groter te worden. Daarom is het goed dat er een alternatief is. Een alternatief dat door de kiezers bij de raadsverkiezingen in het hele land twee maal zo groot gemaakt is.

De zorg in ons land gaat snel achteruit. Dat willen we niet. Juist de zorg moet gebaseerd zijn op solidariteit. Want iedereen kan in een situatie komen dat zorg nodig is, door ziekte of ouderdom.

Ook in Oirschot zien we nu dat voorzieningen verslechteren. Wij willen dat er voldoende goede voorzieningen blijven. In Oirschot, Spoordonk en in Oost-, West- en Middelbeers. Nu de gemeente verantwoordelijk wordt voor de zorg, willen we dat die er voor iedereen is. Wij willen goede zorg voor onze ouderen. Wij laten hen niet aan hun lot over. Omdat we ze veel dank verschuldigd zijn voor wat ze allemaal voor ons gedaan hebben.

Steeds meer mensen willen het anders, beter. Het moet menselijker en socialer. En dat kan ook. We zijn een mooi en rijk land. En toch groeit de armoede. De ongelijkheid is te groot, daar moeten we wat aan doen.

Maar dat gaat niet vanzelf. Als we de beslissingen over de toekomst overlaten aan de heersende partijen, zal alles bij het oude blijven. Alleen samen kunnen we het verschil maken. Zoals het oude gezegde ons leert: Eendracht maakt macht.

Wij willen graag sterker worden, zodat we meer voor de gemeenschap kunnen betekenen. En daar hebben we uw medewerking bij nodig.

Wij willen u vragen ons werk te steunen door lid te worden van de SP. Dat kost u slechts 5 euro per kwartaal. Met dat bedrag steunt u ons niet alleen, u ontvangt de mooie film “Welkom bij de SP” en u krijgt elke maand ons nieuws- en opinieblad  “De Tribune” gratis in de bus. Bovendien kunt u gebruik maken van de gratis e-mailservice van Tomaatnet.

Jij. Ik. Wij. Word lid!

Reacties

Op naar de 200 leden! In Oirschot wonen heel veel mensen die SP stemmen en die symphatie voor de partij hebben. Ik hoop dat een deel daarvan zich aan wil sluiten bij de partij en waar mogelijk actief mee wil denken en doen.