‘SP is de enige partij die echt MKB-minded is’

8 maart 2014

‘SP is de enige partij die echt MKB-minded is’

Dit is geen uitspraak van een SP’er maar van de voorzitter van MKB Nederland, de heer Michael Straalen. Bij veel ondernemers met een klein of middelgroot bedrijf leeft nog de gedachte dat andere partijen hun belangen beter vertegenwoordigen. Of dat ooit zo is geweest weet ik niet, maar het lijkt er nu sterk op dat de belangenverdediging van bepaalde partijen vooral gelegen is in het veiligstellen van het grootkapitaal en de grote bedrijven in Nederland.

Op 11 november 2013 organiseerde de SP een MKB dag in Utrecht waar ondernemers van het midden en kleinbedrijf in gesprek gingen met de SP. Binnen het Europees Parlement heeft SP-Europarlementarier Dennis de Jong zich onder andere ingezet voor het verminderen van de regeldruk voor het MKB en acquisitiefraude en kredietverstrekking. De Jong zal zich dit jaar ook gaan inzetten voor het aanpakken van grensoverschrijdende criminaliteit.

De SP heeft in woord en daad veel te bieden voor mensen met een klein bedrijf en ook binnen onze afdeling hebben we diverse leden die actief zijn met een kleine onderneming. Na de raadsverkiezingen wil de SP Oirschot een werkgroep opstarten die zich gaat bezig houden met het wel en wee van het midden en kleinbedrijf in Oirschot. We zijn daarvoor op zoek naar mensen uit het MKB (ook niet SP leden) die hiermee aan de slag willen.