MKB / Zelfstandig ondernemers

8 maart 2014

‘SP is de enige partij die echt MKB-minded is’

Dit is geen uitspraak van een SP’er maar van de voorzitter van MKB Nederland, de heer Michael Straalen. Bij veel ondernemers met een klein of middelgroot bedrijf leeft nog de gedachte dat andere partijen hun belangen beter vertegenwoordigen. Of dat ooit zo is geweest weet ik niet, maar het lijkt er nu sterk op dat de belangenverdediging van bepaalde partijen vooral gelegen is in het veiligstellen van het grootkapitaal en de grote bedrijven in Nederland.

30 oktober 2013

MKB-dag op 11 november

MKB-ondernemers opgelet; de inschrijvingen voor de MKB-dag is weer geopend en zal plaats vinden in de jaarbeurs te Utrecht.

27 februari 2012

Uitnodiging van de SP voor ondernemers

Op 19 maart organiseert de SP een dag voor het Midden –en Kleinbedrijf (MKB). Deze vindt plaats in Utrecht in Stadskasteel Oudaen van 15.00 tot 17.00 uur en ondernemers van binnen en buiten de SP zijn hiervoor uitgenodigd.

9 juli 2011

Opiniestuk: Winkels in Oirschot open op zondagen en feestdagen, is het wel zo’n zege?

Het is inmiddels alweer een tijdje een feit dat de Oirschotse winkels C1000 en Jumbo op zondag geopend zijn. Jumbo begon ermee en C1000 voelde zich met het oog op concurrentie genoodzaakt om te volgen. Ook op Eerste Paasdag en Eerste Pinksterdag willen winkels open of zijn al open. De grens lijkt steeds te verschuiven en werknemers hebben steeds meer aan te passen.