Bibliotheek lijkt gered! Tekenaars bedankt!

30 september 2011

Bibliotheek lijkt gered! Tekenaars bedankt!

Pas bereikte ook ons het goede nieuws dat het lijkt alsof de bibliotheken in Oirschot en Middelbeers niet gaan verdwijnen. Dit werd eerder wel door het Oirschotse college van Burgemeester en Wethouders voorgesteld. De bibliotheken in Oirschot en Middelbeers lijken gered. De komende dagen zullen we natuurlijk proberen om meer informatie te verkrijgen over deze ontwikkeling.

SP Oirschot-de Beerzen - bibliotheek actie 01

De SP afdeling in oprichting Oirschot-de Beerzen heeft zich meteen na het bekendmaken van dit bezuinigingsvoorstel kritisch opgesteld en startte een actie. Ruim 3.500 mensen tekende in korte tijd voor het openhouden van de bibliotheken en de stem van de burger was hiermee duidelijk. We hebben op deze manier de politiek overigens ook weer dichterbij de mensen gebracht, iets waar de gemeente Oirschot al geruime tijd naar streeft. Ook op dit gebied zullen we ons op een positieve wijze in blijven zetten.

Nogmaals hartelijk dank aan de duizenden mensen die hebben getekend en hiermee een duidelijk signaal af hebben gegeven. Ook nogmaals dank voor de steunbetuigingen via e-mail en mondeling op straat.

Later meer.