Overleg over ontwikkelingen megastallen

30 juli 2011

Overleg over ontwikkelingen megastallen

Drie bestuursleden van de afdeling in oprichting vergezeld van SP Provinciale Staten leden Veerle Slegers en Johan van den Hout zijn gisteren op bezoek geweest bij de mensen van de Huygevoort en omgeving en bij de actiegroep op Landgoed De Baest, beide in de Beerzen. Er werd gepraat over de actuele stand van zaken en de mogelijkheden die er samen zijn om onze stem duidelijk te laten horen tegen de mogelijke komst van nog meer grote stallen, en nog meer overlast en andere negatieve gevolgen.

SP Oirschot-de Beerzen - Overleg Megastallen 01

Stank niet te negeren
Toen we uit de auto stapten kwam de stank ons meteen tegemoet. Een stank die voor veel mensen dagelijkse realiteit is. Het is niet te negeren en bijna onmogelijk om niet te ruiken. En stank maakt geen uitzondering of iemand nu toevallige passant, bewoner, gemeenteraadslid of wie dan ook is.

SP Oirschot-de Beerzen - Statenleden op bezoek in Middelbeers
SP Provinciale Statenleden Johan van den Hout en Veerle Slegers op bezoek in de Huygevoort

De SP steunt de bewoners
Het is niks nieuws maar de SP steunt de bewoners in de strijd tegen uitbreiding op plaatsen waar dat absoluut niet kan. De weg die nu ingeslagen is met uitbreidingen en schaalvergroting ten koste van alles moet zo snel mogelijk verlaten worden. Het is een doodlopende weg! Daar zijn de mensen van De Baest en Huygevoort en omgeving het helemaal mee eens.

SP Oirschot-de Beerzen - overleg op de Baest
Overleg op de Baest

We blijven het in de gaten houden en op provinciaal niveau zal de SP zeer kritisch de ontwikkelingen blijven volgen. Mensen in overlast laten zitten en die overlast mogelijk nog eens erg vergroten is in onze ogen absoluut geen uiting van verantwoordelijk beleid en bestuur!!!