SP: Bijna iedereen heeft te maken met de wooncrisis!

5 juli 2021

SP: Bijna iedereen heeft te maken met de wooncrisis!

Foto: Anita van den Putte / SP Oirschot

Een korte rondgang door een willekeurige wijk ( in dit geval de Notel) in Oirschot leert de SP dat er maar weinig mensen zijn die helemaal niets met de wooncrisis van doen hebben. De meest gehoorde klacht was dat kinderen veel te lang thuis blijven wonen en geen kans maken op een woning in Oirschot. ( op de foto: vlnr SP-ers Jos van der Horst en Peter van de Put)

"Ondanks het ambitieuze woonplan van de gemeente Oirschot hebben de mensen die we gesproken hebben er geen vertrouwen in dat het tij keert op woongebied in Oirschot" zegt voorzitter Anita van den Putte van de SP Oischot/de Kempen. " Wat de plannen ook zijn, we zijn zo maar weer 3 jaar verder voordat die huizen er staan en dan kon het wel eens te laat zijn" was een opmerking die gehoord werd. " Zo hou je onze kinderen niet in het dorp en dan ligt vergrijzing en het verdwijnen van voorzieningen op de loer"

De SP verzamelt landelijk verhalen over de wooncrisis en hoopt zo'n 25.000 op te kunnen tekenen om de wooncrisis in beeld te brengen. Op zaterdag 17 juli zal de SP te vinden zijn in de buurt van Moorland in Oirschot om nog meer verhalen op te tekenen over het wonen in de gemeente Oirschot.