Zaterdag 3 juli: Wooncampagne in Oirschot

25 juni 2021

Zaterdag 3 juli: Wooncampagne in Oirschot

Foto: Free / Free

De SP heeft het afgelopen jaar met succes gestreden voor een huurbevriezing. Op 1 juli wordt dat succes realiteit en wordt het tijd om dat succes te gaan vieren. Maar we zijn er nog niet. Er is nog heel veel mis op het gebied van wonen. Daarom start de SP een nieuwe fase in de wooncampagne. Het is de bedoeling dat SP’ers en huurders in het hele land op 3 juli de buurten in gaan.

Ook in Oirschot gaan een aantal actieve SP’ers aan de slag. Zij zullen vooral in de Notel bij de mensen gaan aanbellen en vragen wat zij merken van de wooncrisis. “Het zou heel mooi zijn als zich zoveel mogelijk huurders of mensen die actief een woning zoeken, zich bij ons zouden kunnen aansluiten op zaterdag 3 juli” zegt voorzitter Anta van den Putte van SP Oirschot/ de Kempen.

Anita heeft zeer succesvol actiegevoerd in haar eigen dorp Bergeijk tegen de praktijken van wooncorporatie Vestia. Zij hoopt samen met een aantal actieve SP’ers uit Oirschot en omstreken een bijdrage te leveren aan het grootste zwartboek ooit.

Het is de bedoeling dat er landelijk door de SP 25.000 handtekeningen verzameld worden. De partij hoopt hiermee overduidelijk te maken dat iedereen recht heeft op een betaalbaar en gezond huis.

Het evenement is van 11.00 tot 13.00 in de wijk de Notel in Oirschot.

Aanmelden kan: mail naar oirschot@sp.nl of bel naar 06-83996153