Op naar een eerlijke samenleving in 2021!

8 december 2020

Op naar een eerlijke samenleving in 2021!

Ben of ken je een gezin die het slachtoffer is geworden van de toeslagenaffaire, geef jezelf of hen dan op via  https://doemee.sp.nl/kerst . Dit kan nog tot 14 december en dan ontvangt het gedupeerde gezin voor kerst nog een mooi pakket!

Wat gebeurt er in een jaar veel, maar aan de andere kant ook weer te weinig. Op veel fronten moet er nog zo veel gebeuren, we moeten hard knokken voor een eerlijker samenleving.

De Coronacrisis legt duidelijk bloot dat onze ideeën voor de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021 een grote verbetering moeten brengen.

De Zorg verdient zoveel meer. Meer handen aan het bed in plaats van administratie maar ook een eerlijker beloning voor de harde werkers.  Ook de minimumlonen moeten fors omhoog en daarbij ook alle andere gekoppelde uitkeringen en inkomens. Het wonen moet drastisch op de schop en er moeten veel meer goede betaalbare woningen gebouwd worden.  Er zou zoveel gewijzigd moeten worden in Nederland, zodat we een veel eerlijkere verdeling van de welvaart krijgen.

Ook is het duidelijk geworden dat de belastingdienst er een potje van gemaakt heeft en de gedupeerden van de kinderopvangtoeslag nog steeds niet gecompenseerd zijn. Samen met de SP wordt er geld ingezameld om deze gezinnen toch een mooie kerst te geven. In afdeling Oirschot/de Kempen zijn nu 26 gezinnen bekend die door de schandalige handelswijze van de belastingdienst zware tijden beleven.

Ben of ken je een gezin die hier het slachtoffer van is geworden, geef jezelf of hen dan op via  https://doemee.sp.nl/kerst . Dit kan nog tot 14 december en dan ontvangt het gedupeerde gezin voor kerst nog een mooi pakket dat we als bestuur zelf willen gaan bezorgen.  Ook kun je nog altijd een donatie doen om deze mooie pakketten te maken. Deze gegevens vind je ook op https://doemee.sp.nl/kerst .

Het bestuur van SP Oirschot/ de Kempen wenst iedereen heerlijke kerstdagen en een gezond, gelukkig, geweldig en vooral eerlijk 2021!

Anita van den Putte voorzitter SP Oirschot/ de Kempen