SP: 20 mei met Zwartboek naar Vestia

14 mei 2020

SP: 20 mei met Zwartboek naar Vestia

Op zaterdag 29 februari en zaterdag 7 maart hebben vrijwilligers van de Bewonerscommissie Bergeijk en leden van de SP afdeling Oirschot de Vestiahuurders in Bergeijk bezocht. De voornaamste reden was om de huurders te vragen mee te willen werken aan het landelijke SP initiatief voor een zwartboek over Vestia. Uit de verhalen van de mensen blijkt dat er heel wat misstanden te betreuren zijn. Vocht en schimmel zijn de meest voorkomende drama's waar verhuurder Vestia te weinig of zelfs helemaal niets aan doet.

De bedoeling was om de laatste groep huurders op 21 maart te bezoeken, maar het coronavirus gooide hier flink wat roet in het eten. Maar desondanks was de respons bijzonder hoog en waren de reacties op dit SP initiatief zeer positief te noemen.

Op 20 mei aanstaande word het zwartboek in Rotterdam aangeboden aan de directie van Vestia. Landelijk zijn er ruim 1700 verhalen opgetekend, waaronder een groot deel vanuit Bergeijk. De SP leidt deze actie en Tweede Kamerlid van de SP, Sandra Beckerman, zal in gesprek gaan met de directie van Vestia en hen het zwartboek overhandigen. Namens de bewonerscommissie Bergeijk en SP Oirschot zullen initiatiefnemers Anita van den Putte en Fred Gerlings hier bij aanwezig zijn.

Door Corona is het niet mogelijk massaal naar Rotterdam te trekken , maar voor wie het toch live wil volgen, zal  er op woensdag 20 mei een link worden gedeeld zodat zij er via het programma ZOOM vanaf 13:30 alsnog bij kunnen zijn.