SP voor behoud lokale omroep Oirschot

15 september 2018

SP voor behoud lokale omroep Oirschot

Foto: FvB / Pexels

Op 25 september staat de lokale omroep van Oirschot Een FM op de agenda van de gemeenteraad. Het voortbestaan van de lokale omroep staat op het spel. Het gaat niet om geld, maar om de vraag of Een FM een voldoende representatief bestuur heeft. De gemeenteraad moet daarover een advies uitbrengen aan het Commissariaat voor de Media, zo is dat in Nederland wettelijk geregeld. Helaas ligt er ter voorbereiding een voorstel met een negatief advies op tafel.

Als SP afdeling Oirschot hopen wij toch dat deze besluitvorming positief uitpakt. Wij staan vierkant achter de lokale omroep en wij wensen jullie dan ook veel succes.

Boven alles hopen wij op een zorgvuldige en rechtvaardige besluitvorming. Maar daar zijn wij nog niet helemaal gerust op. De gemeente is tot nu toe niet heel hulpvaardig geweest.

Lees de verdere achtergronden in de brief die we naar de gemeenteraad en de pers gestuurd hebben.

Naschrift

Inmiddels is bekend dat de Gemeenteraad toch in actie is gelkomen, en postitief heeft geadviseerd over de lokale omroep. Wij wensen Eén FM heel veel succes!