Op 6 april doet jouw stem er wel degelijk toe!

24 maart 2016

Op 6 april doet jouw stem er wel degelijk toe!

Foto: ClkerFreeVectorImages / Pixabay

Op woensdag 6 april mogen wij als gewone mensen eindelijk weer eens onze mening geven over wat er in Brussel, namens ons besloten wordt.

De EU heeft namelijk een associatieverdrag gesloten met de regering in de Oekraïne. Hoewel onze regering zegt dat dat niet zo is, blijkt uit het verleden dat zo’n verdrag een eerste stap is richting EU-lidmaatschap. Temeer omdat het verdrag niet alleen over handel gaat maar ook over aanpassingen van de Oekraïense regels en wetten zodat die beter aansluiten bij die van de EU.

De EU worstelt volop met interne verdeeldheid tussen west en oost, tussen noord en zuid! Waarom dan nu nauw gaan samenwerken met een door en door corrupt land als de Oekraïne? Natuurlijk moeten we als Nederlanders de Oekraïense bevolking helpen om meer gelijkheid en gerechtigheid te krijgen, maar daar zijn betere manieren voor dan steun aan hun regering.

In Nederland wordt de ja-campagne gefinancierd door internationale bedrijven die op een gemakkelijke manier willen investeren in de Oekraïne. Lokale bedrijven die veel werkgelegenheid bieden zullen failliet gaan omdat zij niet kunnen concurreren tegen internationale bedrijven. De ontslagen die dan volgen zullen hier de stroom van arbeidsimmigranten uit het oosten alleen maar versterken.

Er is nog steeds oorlog in de Oekraïne, omdat het land en de bevolking verdeeld is tussen Russische en Westerse belangen. De slachtoffers van die belangenstrijd zijn de gewone mensen: boeren, arbeiders, kinderen, … Laten we werken aan vrede en toekomst voor die mensen, en de strijd niet verder aanwakkeren door dit associatieverdrag.

Het verdrag is dus niet alleen slecht voor de Oekraïense bevolking maar ook voor Nederland en de EU. Uw stem doet er wel degelijk toe, ga dus stemmen op 6 april, stem NEE!