Oirschotse SP’ers op kandidatenlijst Provinciale Staten

8 februari 2015

Oirschotse SP’ers op kandidatenlijst Provinciale Staten

De SP kandidatenlijst voor de Provinciale Staten verkiezingen op 18 maart 2015 is vastgesteld. Lijsttrekker is opnieuw Nico Heijmans uit Den Bosch. Er staan twee SP-leden uit de gemeente Oirschot op deze kandidatenlijst in de kieskring Den Bosch; Sander Putmans uit Oirschot staat op nummer 26 en Frans Timmers uit Middelbeers staat op nummer 44.

Op dit moment heeft de SP acht statenleden en maakt deel uit van het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant. In de afgelopen periode heeft Noord-Brabant zich, mede door de inbreng van de SP, onderscheiden met haar natuurbeleid. Op natuurgebied hebben we een ontwikkeling in gang gezet die gaat zorgen voor meer natuur, meer toerisme en meer recreatie en dus ook voor meer werkgelegenheid. SP gedeputeerde, voor ecologie van Noord-Brabant, Johan van den Hout werd gekozen als “groenste politicus” van 2014; een bevestiging van de bijzondere manier waarop Noord-Brabant met haar natuur omgaat.

De SP gaat de komende verkiezingen in met het verkiezingsprogramma: ‘Beter Brabant’. Als grote uitdaging voor de komende bestuursperiode ziet de SP het behoud van werkgelegenheid en het aantrekken van nieuwe werkgelegenheid. Ook ziet de SP armoede bestrijding als belangrijk punt, want geen kind in Brabant hoort in armoede op te groeien. Een derde punt waar de SP zich voor gaat hard maken is (gehandicapten)sport, kunst en cultuur, met vooral aandacht voor breedtesport en  basisvoorzieningen voor kunst en cultuur.

Meer informatie over het verkiezingsprogramma en de volledige kandidatenlijst vindt u op: https://noord-brabant.sp.nl/

Directe link naar het verkiezingsprogramma van de SP Noord-Brabant: https://noord-brabant.sp.nl/verkiezingsprogramma-beter-brabant