Meldpunt 'Huur te Duur'

25 november 2014

Meldpunt 'Huur te Duur'

Recentelijk heeft de landelijke SP een meldpunt geopend voor huurders die vinden dat hun huur te duur is. Vele huurders komen door zo'n verhoging in de financiële problemen. Met de meldingen van huurders kan de SP Tweede Kamerfractie aan de minister laten zien wat de dramatische gevolgen van zijn beleid zijn.

In twee jaar tijd zijn de huren gemiddeld met ruim 9 (!) procent gestegen. Daarmee zijn de huren in 25 jaar tijd in totaal met maar liefst 62 procent verhoogd. Als het zo door gaat komt een miljoen mensen in grote financiële problemen. Toch wil de regering ook volgend jaar de huren weer verder verhogen. Dit vloeit voort uit het zogenaamde Woonakkoord van VVD en PvdA waar ook D66, ChristenUnie en SGP voor hebben getekend.

Vertel uw verhaal op www.sp.nl.

De SP wil ervaringen van huurders verzamelen op het Meldpunt 'Huur te Duur'. SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut: 'Laten we alles op alles zetten om een einde te maken aan de permanente huurverhogingen en te zorgen voor meer betaalbare woningen.' De SP-fractie zal de verhalen van huurders in de Tweede Kamer brengen om zo de druk op de regering op te voeren.

In Oirschot hebben we ons als SP Oirschot meermaals ingezet voor de huurders in onze gemeente. Dat willen we blijven doen. Voorzitter (en raadslid) van de SP Oirschot, Frans van Boekhold hierover: ‘Als SP Oirschot ondersteunen we dit initiatief natuurlijk van harte. Ook in Oirschot kunnen we hier wat mee. De privatiseringen in diverse sectoren hebben vaak een negatief gevolg gehad voor de betrokkenen, en ook voor huurders lijkt het na het privatiseren van het Gemeentelijk Woningbedrijf Oirschot niet bepaald beter geworden te zijn. We zullen dit blijven volgen en waar nodig ook lokaal weer van ons laten spreken’.

Frans van Boekhold

Reacties

Erg goed. De regering maakt het echt te bont en de huren rijzen de pan uit. Petje af SP!

Hopelijk doet Oirschot mee aan de komende grote actie "Huur te Duur!"!