‘Eindhoven blijf in verbinding’, Oirschotse politiek maakt statement richting Eindhoven

18 oktober 2014

Vijf lokale politieke partijen uit de Oirschotse Gemeenteraad roepen Eindhoven op om de voorgenomen afsluiting van de Oirschotsedijk niet door te laten gaan. De oproep gaat gepaard met het plaatsen van een bord naast de Oirschotsedijk op het grondgebied van de gemeente Eindhoven.

De voorgenomen afsluiting van de Oirschotsedijk (Eindhovensedijk aan Oirschotse zijde) maakt onderdeel uit van het project ‘De Groene Corridor’. Op 23 april 2013 is voor dit project nog raadsbreed steun uitgesproken (door alle partijen dus) onder de voorwaarde dat er een goede alternatieve verbinding met Eindhoven in tact blijft. Zolang er geen sprake is van een alternatieve verbinding houden de partijen SP, CDA, Dorspvisie, D66 en PvdA vast aan het openhouden van de verbinding Eindhovensedijk/Oirschotsedijk.

Bovengenoemde partijen zijn van mening dat met het openhouden van de huidige verbinding geen afbreuk hoeft te worden gedaan aan de uitgangspunten van de Groene Corridor om een landschappelijk aantrekkelijk stad-land verbinding tussen Oirschot en Eindhoven te realiseren.

Het bord werd gisteren (17 oktober) geplaatst en heeft als tekst: EINDHOVEN BLIJF IN VERBINDING! Een duidelijke verwijzing dus.