Algemene Ledenvergadering kiest en keurt

13 oktober 2014

Algemene Ledenvergadering kiest en keurt

Afgelopen vrijdag (10 oktober 2014) kwam een groep SP'ers uit de gemeente Oirschot samen in Restaurant De 3 Cronen om daar de stand van zaken in de afdeling te bespreken, om afscheid te nemen, om nieuwe mensen te kiezen en om het SP concept-programma voor de Provinciale Staten verkiezingen van 2014 te keuren en te bepraten.

In een goede sfeer heette voorzitter Erik Strijbos allen welkom en werd de agenda voor de avond kort doorgenomen en vertelde hij over zijn besluit en redenen om te stoppen als voorzitter. Daarna was het woord aan SP wethouder Frans van Hoof om in te gaan op zijn bevindingen en taken. Na deze presentatie was het de beurt aan Thea Cichy-Van Gessel, fractievoorzitter namens de SP in de gemeenteraad van Oirschot. Ook zijn wist op een duidelijke en goede manier de mensen te informeren over de stand van zaken en de bevingingen tot nu toe en de uitdagingen voor de komende tijd.

Afscheid en verkiezing
Hierna was het tijd om over te gaan tot verkiezingen. Suzannen Staffeleu was kandidaat voor de functie van algemeen bestuurslid, Frans van Boekhold was verkiesbaar als voorzitter en Sander Putmans als organisatie secretaris. Alle drie de kandidaten werden unaniem (met 100% van de stemmen dus) gekozen door de aanwezige leden. Na een presentatie van het Lange Termijn Plan van de afdeling door de kersverse voorzitter Frans van Boekhold was het tijd voor een korte pauze en het afscheid van Erik Strijbos als voorzitter van de afdeling. Erik werd bedankt voor zijn inzet en er werd stilgestaan bij de drukke periode rondom de verkiezingen in Oirschot. De waardering werd met een bosje bloemen extra uitgedrukt en het applaus wat volgde was nog een bevestiging van waardering. Erik zal overigens niet geheel uit beeld verdwijnen en blijft actief in enkele werkgroepen.

Provinciale Statenverkiezingen
Tot slot werd het concept-programma van de SP voor de Provinciale Staten verkiezingen van Noord-Brabant op 18 maart 2015 besproken. Er waren slechts positieve opmerkingen over het programma en dan vooral over het deel wat gaat over de Intensieve Veehouderij. De opvattingen van o.a. de SP afdeling Oirschot zijn in het nieuwe programma volledig terug te vinden, en dat doet de afdeling goed.

De avond werd afgesloten en na kort napraten werd huiswaarts gekeerd na een goede avond. Namens het bestuur van de SP afdeling Oirschot hartelijk dank aan de aanwezigingen en graag tot ziens!