h

Afsprakenzuil: het nieuwe gezicht van de gemeente Oirschot?

19 februari 2014

Afsprakenzuil: het nieuwe gezicht van de gemeente Oirschot?

Sinds 1 juni 2013 is de 'afsprakenzuil' in het gemeentehuis in gebruik. Ook als er aan de balie  maar liefst 2 medewerkers aanwezig zijn, communiceer je in eerste instantie niet met een van hen. Zelfs als je op dat moment de enige bezoeker bent, verloopt het contact via de afsprakenzuil.

Via deze zuil geef je je geboortedatum door en bevestig je de afspraak die je eerder via e-mail of telefoon gemaakt hebt. Je krijgt via de zuil een nummer waarmee je opgeroepen wordt als je aan de beurt bent. Daarna word je netjes, via een nummerbord aan de muur, opgeroepen. Ook als er verder geen bezoekers zijn en er geen misverstand kan bestaan over wie er aan de beurt is!

Het scherm van de afsprakenzuil  Mocht je naast een rijbewijs ook een paspoort willen aanvragen, dan moet je weer terug naar de paal om een nieuw nummer aan te vragen. Zo’n afsprakenzuil is in een grote stad, waar veel mensen op hun beurt staan te wachten, misschien een goede zaak. Hier in Oirschot is het vooral lachwekkend!
 
De reacties die wij krijgen op deze gang van zaken zijn bijvoorbeeld: wat irritant, belachelijk, een ongelofelijke gang van zaken en hoe krijgen ze het verzonnen...

Hannie van de Wetering

Reacties

Kort gezegd vind ik het hele systeem verschrikkelijk. Het begint al bij het maken van een afspraak, het kost vreselijk veel tijd. Dinsdagmiddag beslissen om diezelfde avond langs te gaan is 9 van de 10 keer niet mogelijk. Wat kost die paal?? En wat heeft het gekost om dat digitale systeem op te zetten. Was dit nou eigenlijk wel nodig? Ik was er toch echt alleen binnen. En waarom duurde het zo lang voordat het nummer eindelijk eens 1 nummer verder ging? Er was niemand anders dan alleen ik.

Reactie toevoegen

U bent hier