SP Oirschot organiseert WMO informatieavond in de Enck

30 maart 2013

SP Oirschot organiseert WMO informatieavond in de Enck

Maandag 22 april organiseert de SP afdeling Oirschot een informatieavond over de ontwikkelingen die plaatsvinden rondom de AWBZ (Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten) en WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning). Ontwikkelingen die voor een deel al in gang zijn gezet door de vorige en huidige regering. Ontwikkelingen die voor een deel op de plank liggen en moeten gaan bijdragen aan de miljarden aan bezuinigingen in de zorg. Ontwikkelingen die veel mensen en hun directe omgeving gaan treffen. Het niet meer vergoeden van de huishoudelijke verzorging, het niet meer vergoeden van dagbesteding en de verzwaarde indicatie-eisen waaraan ouderen en gehandicapten moeten voldoen om recht te houden op verzorging in een AWBZ-instelling zijn slechts enkele voorbeelden.

Wij maken ons als SP ernstige zorgen over alle bezuinigingen die er in de zorg aan zitten te komen. Niet alleen omdat mensen die zorg nodig hebben de gevolgen aan den lijve zullen ondervinden, maar ook omdat er met de overheveling van zorgvoorzieningen van de AWBZ naar de WMO geknabbeld wordt aan de georganiseerde en wettelijk verankerde solidariteit in Nederland.

Wil je meer weten, kom dan 22 april naar de informatieavond in De Enck. Het doel van de avond is het verstrekken van informatie aan zorgbehoevenden, maatschappelijke organisaties, medewerkers in de zorg, mantelzorgers en verder aan alle belangstellenden in Oirschot. Aanwezig zullen zijn: Henk van Gerven (Tweede Kamerlid voor de SP en oud huisarts), Willy Evers (wethouder Oirschot), Hans Engels (voorzitter WMO adviesraad Oirschot), Frans Broekmans (voorzitter KBO Oirschot) en Ingrid Leenders (Regiocoach Buurtzorg Nederland). Iedereen is van harte welkom! Wij hopen op een grote opkomst!

Wanneer: Maandagavond 22 april.
Tijd: 20:00 uur tot uiterlijk 22:00 uur.
Locatie: Sociaal Cultureel Centrum De Enck
De Loop 67
5688 EW Oirschot

Steun alvast de strijd voor de thuiszorg en onderteken de onderstaande petitie.