Korte nieuwtjes over wonen:

8 november 2012

Korte nieuwtjes over wonen:

De 256 woningen die Laurentius niet zal kunnen gaan bouwen, zullen gebouwd gaan worden door een andere woningcorporatie. We hebben begrepen dat er hiervoor onderhandelingen gaande zijn. Liefst zouden de vervangende woningcorporaties ook de huidige woningen van Laurentius overnemen, maar onduidelijk is of Laurentius hierop in wil gaan. Mits de voorwaarden gunstig zijn, ziet de SP Oirschot dit als een ideale oplossing voor de huidige Laurentius-huurders.

Starterslening De starterslening gaat niet door voor Oirschotse starters. Het landelijke fonds waar dit geld uit zou moeten komen, is (tijdelijk) gesloten. Meer informatie en een technische uitleg vindt u op: www.oirschot.nl

Prestatieafspraken De prestatieafspraken die Laurentius heeft gemaakt met Oirschot zullen niet allemaal nagekomen kunnen worden. Momenteel is Laurentius aan het onderzoeken welke afspraken doorgang kunnen vinden. Een van de afspraken is het opwaarderen van het energielabel door bijvoorbeeld het isoleren van huizen.

Onderzoek Wij gaan deze maand met een vragenlijst langs de deuren van de Oirschotse huurders. We hopen dat Laurentius haar taken nog steeds goed uitvoert en dat er geen problemen aan het licht zullen komen. Mocht dit toch het geval zijn, dan hopen we in ieder geval een goed voorbereide discussie met de gemeente te kunnen gaan voeren.

Walter V. Uit bepaalde bronnen is ons ter ore gekomen dat Walter V., de van fraude verdachte directeur van Laurentius, toch enigzins schrik heeft gehad van de Oirschotse SP. Dit omdat we steeds goed voorbereid, goed geinformeerd en bijzonder kritisch te werk gingen. Wij zullen dit maar interpreteren als een bijzonder mooi compliment.