Voedselbank Best e.o. houdt winkelactie in Middelbeers

8 december 2011

Voedselbank Best e.o. houdt winkelactie in Middelbeers

Een tijd terug bezochten we de Voedselbank Best e.o. (Best, Oirschot en de Beerzen). De mensen daar doen erg goed werk met praktische en zeer welkome hulp voor mensen in onze directe omgeving die de hulp hard nodig hebben. Komende vrijdag en zaterdag (9 en 10 december) staan vrijwilligers van de Voedselbank bij C1000 Henk Driessen in Middelbeers. Men zal daar een boodschappenactie opzetten.

Mensen krijgen een briefje met daarop een lijstje met levensmiddelen. In de winkel kunnen mensen dit kopen en buiten vervolgens doneren aan de mensen van de Voedselbank.

Armoede in Nederland stijgt weer, conctrete voorstellen van de SP om te helpen
Afgelopen week kwam in het nieuws dat het aantal mensen in Nederland onder de armoedegrens weer gestegen is. Een zorgwekkende situatie in de ogen van de SP. Ook de voedselbanken in Nederland lopen tegen problemen aan. Daarom verscheen gisteren een bericht van SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut waarin ze het kabinet oproept om concrete stappen te zetten om mensen te helpen.

We hopen dat de actie van de Voedselbank Best e.o. in Middelbeers weer veel producten op zal leveren en we wensen hen uiteraard veel succes!