Boekentip - Hoe dan Jan?

4 augustus 2011

Boekentip - Hoe dan Jan?

Eerder hebben we als boekentip het boek 'Nieuw optimisme' van Jan Marijnissen al aangeprezen. In navolging op dit boek verscheen een boek met de naam 'Hoe dan Jan?'.

Hoe dan Jan?

Dit boek met 159 bladzijdes is erg de moeite waard.

Waarop is het ‘nieuwe optimisme’ van Marijnissen (waarover hij een boek schreef) gebaseerd? Hoe is het in de praktijk te brengen en wat zijn de ideeën van Marijnissen over bondgenoten en de vijand van dit ideaal? Een optekening van vele gesprekken tussen de linkse journalisten Slager en Glastra van Loon en Jan Marijnissen. Dit boek is ‘verplichte’ kost voor iedereen die wil dat links een toekomst heeft, maar niet klakkeloos op een goede afloop vertrouwt. Niet voor betweters, wel voor optimistische twijfelaars.

Het boek is te koop via de webwinkel van de landelijke SP site maar ook te huur via de SP afdeling in oprichting Oirschot-de Beerzen voor 1,50 euro per maand (de opbrengst is uiteraard geheel voor de kas van de SP afdeling in oprichting Oirschot-de Beerzen). Voor meer informatie hierover: oirschot@sp.nl