Boekentip - De laatste oorlog

27 juli 2011

Boekentip - De laatste oorlog

Deze week een boekentip van een boek met vrij veel pagina’s (237) maar wel een boek wat weer flink aanzet tot langer nadenken over bepaalde zaken. Het boek is enkele jaren terug geschreven door Karel Glastra van Loon en Jan Marijnissen. Vredesmissies zijn ook nu nog erg actueel. Waarom stemt de SP toch zo vaak tegen dat soort missies?
De laatste oorlog

Er is toch niks mis met het brengen van vrede zal menigeen denken. Lees het boek en misschien dat het e.e.a. duidelijk wordt. ‘Humanitaire interventie’ wordt het militair geweld tegenwoordig ook wel genoemd. Wat is de rol van Nederland? Wat is de rol van de EU en de NAVO? Dit boek doorbreekt de schijnbare eensgezindheid over Nederlandse deelname aan vredesmissies.

Het boek is te koop via de webwinkel van de landelijke SP site maar ook te huur via de SP afdeling in oprichting Oirschot-de Beerzen voor 1,50 euro per maand (de opbrengst is uiteraard geheel voor de kas van de SP afdeling in oprichting Oirschot-de Beerzen). Voor meer informatie hierover: oirschot@sp.nl