SP in Oirschot aan vooravond van historische avond

5 juni 2011

SP in Oirschot aan vooravond van historische avond

Op maandag 6 juni staat in Café - Zaal ’t Vrijthof in Oirschot de eerste ledenvergadering van de SP in Oirschot op het programma. Recent heeft de SP Ledenwerkgroep Oirschot-De Beerzen de status van afdeling in oprichting (i.o.) gekregen van het landelijke partijbestuur van de SP. Op 6 juni wordt door de leden in Oirschot een bestuur gekozen wat de SP afdeling i.o. Oirschot-De Beerzen zal moeten gaan leiden. Speciale gast op deze avond is Eerste Kamer fractievoorzitter Tiny Kox.

Een korte historie
In 2007 werden de eerste concrete stappen gezet om te komen tot SP activiteit in de gemeente Oirschot. De verantwoording over de SP leden in de gemeente Oirschot viel (en valt, tot de stap naar afdeling genomen kan worden) onder de verantwoording van de SP afdeling Boxtel en Willem van Meurs uit Boxtel en Sander Putmans uit Oirschot besloten destijds om de leden in Oirschot en De Beerzen te bezoeken. Na deze ledenbezoeken zijn de geïnteresseerde leden op 11 september 2007 bij elkaar gekomen en is een start gemaakt met de SP Ledenwerkgroep Oirschot-De Beerzen. In de afgelopen jaren is de Ledenwerkgroep onder andere actief geweest met de verspreiding van materiaal, het houden van wijkenquêtes, het ophalen van handtekeningen en is men diverse keren te zien geweest op de markt en in het winkelcentrum van Oirschot. Op dit moment is het verzet tegen de Megastallen in volle gang en wordt ook het WMO-beleid onder de loep genomen.

Toekomst
De komende tijd zal wederom erg belangrijk worden voor de SP afdeling i.o. Oirschot-De Beerzen. Er zal aangetoond moeten worden dat een afdeling op een goede manier draaiende gehouden kan worden. De SP zal nog zichtbaarder moeten worden in Oirschot en de Beerzen en het ledental moet omhoog zodat de SP in Oirschot een partij wordt die van betekenis is en geworteld is in de samenleving. Er ligt veel werk maar er is een enthousiaste groep SP’er die er tegenaan wil. SP kandidaat bestuurslid Jozee Kat zegt hierover: ‘Oirschot heeft behoefte aan een echt progressief geluid en ik denk dat wij daarvoor kunnen zorgen, er is veel te doen maar we gaan er vol tegenaan’.