SP Ledenwerkgroep Oirschot-De Beerzen haalt handtekeningen op voor overdracht van het Woningbedrijf Oirschot

27 september 2010

Enthousiaste SP’ers uit Oirschot hebben afgelopen week brieven verspreid en zijn zaterdag begonnen met het ophalen van handtekeningen ter ondersteuning van de SP visie om het gemeentelijke Woningbedrijf Oirschot niet te verkopen maar over te dragen aan die woningcorporatie waar de belangen van de huurders het best gewaarborgd zijn.

Veel positieve reacties
Zaterdagmiddag werd een start gemaakt met het ophalen van handtekeningen in de Oirschotse wijk de Pullen. Van de mensen die thuis waren was de reactie op het SP initiatief erg positief te noemen en vrijwel iedereen zette de handtekening dan ook zonder aarzeling. Enkele mensen toonden zich ook geïnteresseerd in de SP en hebben nog op dezelfde dag een lidmaatschapskaartje ingevuld. Jozee Kat van de Ledenwerkgroep was blij om goede respons op het initiatief te zien: ‘Mensen waarderen onze inzet en lijken het met ons eens te zijn dat de belangen van huurders het beste gegarandeerd zijn met een overdracht’. Met diverse mensen werd een kort praatje gemaakt en de werkgroep mocht op veel sympathie rekenen. Een vrouw tekende en zei hierbij ‘Samen staan we sterk’, iets dat we alleen maar kunnen beamen.

Ophalen van handtekeningen gaat door
Komende week zullen de actieve leden in Oirschot weer aan de slag gaan met het ophalen van handtekeningen. Dinsdag en enkele andere dagen is men weer te vinden aan de deuren van huurhuizen in Oirschot, Oostelbeers, Middelbeers en Spoordonk.