Rapport De Pullen overhandigd aan gemeente Oirschot

25 augustus 2009

Rapport De Pullen overhandigd aan gemeente Oirschot

Frans van Hoof en Jan van Houtum, leden van de SP-werkgroep Oirschot/De Beerzen, hebben het rapport over de enquête in de Oirschotse buurten De Pullen en Helleweikes overhandigd aan wethouder Mathijssen en een ambtenaar die belast is met buurtbeheer/buurtpreventie. De wethouder kon het SP-initiatief wel waarderen.

null Frans van Hoof (links) overhandigt rapport aan wethouder Mathijssen.

Brief SP aan B&W en Woningbedrijf
Het gesprek verliep in een aangename sfeer. Verschillende zaken die uit de enquête komen werden door de gemeente herkend en al eerder gesignaleerd. Met name de kwestie van de criminaliteit rond de Michiel de Ruyterlaan, de overlast van hondenpoep en de onveiligheid op de rotondes bij de Lidl/Rijkesluisstraat en basisschool De Linde.

Bij het rapport had de SP twee brieven gevoegd, één voor de gemeente en één voor het gemeentelijk woningbedrijf. Beide instanties wordt gevraagd schriftelijk te reageren op de aanbevelingen van het rapport. De wethouder zegde toe sneller te zullen reageren dan vorige keer bij de enquête in de Gildewijk. Daartoe gaat de gemeente eerst overleggen met het buurtbeheer van De Pullen. Het antwoord op de vragen komt dan in oktober.

Frans van Hoof is positief gestemd: ‘Ik heb uit het gesprek de indruk overgehouden dat de gemeente serieus met de resultaten van de enquête omgaat. Afhankelijk van het antwoord zullen we bekijken of we samen met bewoners verdere actie zullen ondernemen.‘ Het rapport zal ook nog overhandigd worden aan de buurtvereniging en het buurtbeheer De Pullen. Als het antwoord van de gemeente en het Woningbedrijf binnen zijn, zullen alle bewoners van de beide buurten daarover via een folder geïnformeerd worden.