Ledenwerkgroep deelt kranten uit op Oirschotse weekmarkt

5 maart 2008

Ledenwerkgroep deelt kranten uit op Oirschotse weekmarkt

Twee SP'ers van de ledenwerkgroep Oirschot en twee SP'ers uit Boxtel hebben dinsdagochtend op de weekmarkt in Oirschot NU-kranten uitgedeeld aan marktbezoekers. De kranten vonden gretig aftrek.

Jan van Houtum en Frans van Hoof van de SP-ledenwerkgroep Oirschot hebben op dinsdag 4 maart NU-kranten van de SP uitgedeeld op de weekmarkt in Oirschot. Zij werden daarbij geassisteerd door Wouter v.d. Staak en Willem van Meurs van de afdeling Boxtel.

Wouter v.d. Staak deelt uit

Het was de eerste keer dat Oirschotse SP'ers de straat opgingen om contact te leggen met Oirschotse mensen. Dat is hen goed bevallen. Jan van Houtum: 'Het is me erg meegevallen. We hebben veel leuke reacties gehad.'

Jan van Houtum in actie

Frans van Hoof vult aan: 'Het is even wennen, Ik had er wel moeite mee dat sommige mensen zonder te kijken doorliepen, maar de meesten waren positief en wilden wel een krant aanpakken.'

Frans van Hoof in discussie

In Oirschot worden in totaal zo'n 5000 kranten verspreid. In heel Nederland worden bijna 2 miljoen kranten verspreid door vrijwilligers van de SP. De ledenwerkgroep hoopt dat de krant een aantal nieuwe leden in Oirschot oplevert. In de eerstvolgende vergadering van de ledenwerkgroep, op 10 maart, wordt de marktactie geevalueerd en worden verdere plannen besproken die op termijn moeten leiden tot de oprichting van een SP-afdeling in Oirschot.