Prachtig weer om NEE-NEE-NEE te plakken in Eersel en Oirschot

27 maart 2016

Prachtig weer om NEE-NEE-NEE te plakken in Eersel en Oirschot

Foto: SP Oirschot
Zaterdag is de SP plak-brigade van Oirschot uitgerukt om een duidelijke oproep te doen om bij het komende  referendum over het EU-associatieverdrag met de Oekraïne NEE te stemmen. Eerst ging het team Jozee-Frans langs alle verkiezingsborden in de gemeente Eersel (Wintelre, Knegsel, Steensel, Eersel 3x, Duizel en Vessem) om daar de drie x NEE posters te gaan plakken. Jammer genoeg was deze gemeente de enige in de Kempen die dergelijke verkiezingsborden had geplaatst, waarvoor hartelijk dank.

Intussen maakte Robert de sandwichborden klaar, die nadien door twee teams werden geplaatst op
verschillende centrale plekken in Oirschot (René, Jozee en Robert) en in Spoordonk, Middelbeers en Oostelbeers (Jim en Frans). De boodschap van de SP aan de kiezers in deze twee gemeenten is nu wel duidelijk: Stem NEE!!!!

Foto: SP Oirschot

Flyeren bij winkelcentrum de Poort op zaterdag 2 april 2016 van 12u - 14u

Aanvullend op deze posters, wil de afdeling Oirschot a.s. zaterdag gaan flyeren bij de Poort om op die manier de inwoners nog eens extra te wijzen op het belang om op woensdag 6 april toch vooral te gaan stemmen, en dan NEE te stemmen.

Om te bereiken dat Den Haag rekening houdt met de uitkomst van het referendum, moet er een opkomst zijn van tenminste 30%.  Dit lijkt een laag percentage, maar tot nu toe zijn er nog steeds heel veel mensen die niets weten over het referendum of niet geïnteresseerd zijn. Zij zien het belang er niet van in of gaan er vanuit dat hun stem er toch niet toe doet. Dat laatste is echter niet waar: een meerderheid van de Tweede Kamer heeft aangegeven de uitkomst heel serieus te nemen. Vandaar dat de SP zaterdag dus een laatste poging doet om met flyers en krantjes de winkelende mensen op het belang van hun stem te wijzen en ze te adviseren om nee te stemmen. Het waarom zullen we duidelijk uitleggen.

Al onze leden die het leuk en gezellig vinden om mee te helpen of gewoon om zelf meer informatie te krijgen over het referendum, zijn uiteraard van harte welkom tussen 12u en 14u bij de Poort!

Bij welke afdeling hoort Eersel eigenlijk?
Bel mij in de loop van vandaag even op ************
Graag tussen 16 en 17 Uur.
Groetjes en bedankt.
Arnoud van Hove