Dubbelbestemming Stille Wille een feit

24 oktober 2015

Dubbelbestemming Stille Wille een feit

Foto: onbekend / woningen.mitula.nl

De bewoners van Stille Wille reageerden blij op de beslissing van de gemeenteraad om het park een dubbelbestemming te geven. Op het park werd op grote schaal langdurig gewoond, een situatie die jarenlang gedoogd werd.

Ondanks de 5 bestemmingsplannen die van toepassing waren – wat zorgde voor veel onduidelijkheid – werd er sinds het verschuiven van de gemeentegrenzen in 2004 toch streng gehandhaafd. Dit leidde tot de nodige onrust en verontwaardiging.

Met het kiezen voor een dubbelbestemming is er voor de bewoners nu rust en ontstaat er weer doorstroming en duidelijkheid. Er zijn echter nog 90 woningen te gaan, waar nu nog geen dubbelbestemming voor is.

De SP vroeg de wethouder hier aandacht aan te besteden. Verder willen we graag kunnen meebeslissen over de aanpassingen in de groenvoorziening en spraken we over de onveilige weg naar de Stille Wille toe. Graag zien we een apart fietspad voor de jonge schoolgangers en recreatieve fietsers. Dit werd met instemmend geknik vanuit de zaal ontvangen. Ook de wethouder reageerde positief en wil hiervoor de raad z.s.m. een plan voorleggen.