SP Oirschot-de Beerzen zeer ontstemd over ontwikkelingen vergunningverlening

11 augustus 2011

SP Oirschot-de Beerzen zeer ontstemd over ontwikkelingen vergunningverlening

De SP afdeling in oprichting Oirschot-de Beerzen heeft met ontsteltenis kennis genomen van de recente ontwikkeling omtrent de vergunningverlening van een gewijzigde bouwvergunning van een Oirschotse agrariër. Op de website van het Brabants Dagblad is sinds gisteren (dinsdag 9 augustus) een artikel te lezen over de vergunningverlening.

SP Oirschot - Toine van den Hurk SP Oirschot-de Beerzen voorzitter Toine van den Hurk: 'absoluut onaanvaardbaar wat hier weer gaande is'

Het college van B&W heeft 14 weken gehad om een besluit te nemen maar heeft in deze 14 weken (dat zijn 98 dagen) niet tot een besluit kunnen (of willen?) komen. Deze gang van zaken is in onze ogen volledig onacceptabel en aangezien het de tweede keer is lijkt het te gaan om grove nalatigheid van college van B&W.

Aboluut onaanvaardbaar en niet te verkopen
SP Oirschot-de Beerzen voorzitter Toine van den Hurk zegt hierover 'het is absoluut onaanvaardbaar dat B&W dit op deze manier heeft laten lopen. Zeker met een kwestie zoals deze, die erg gevoellig ligt binnen de gemeenschap, hoort het college uiterst zorgvuldig te handelen. 14 weken is een niet geringe periode en daarom is het belachelijk dat dit op deze manier is gelopen, en het is niet eens de eerste keer'.

Drie maal moet hier geen scheepsrecht worden
In het artikel staat o.a. het volgende: 'Peter van Leest, adviseur van bezwaarmakende burgers, heeft B. en W. 'vriendelijk doch dringend verzocht' niet wéér de termijnen te overschrijden met de bouwaanvraag van de agrariër Timmermans voor een nieuwe stal aan de Heiakkerweg 4 bij Middelbeers.' Dit kunnen wij alleen maar onderstrepen. Deze handelswijze is onaanvaardbaar en het college van B&W zou zich onderhand weleens achter de oren gaan krabben over deze ontwikkelingen.